dissabte, 22 de novembre del 2008

PLE ORDINARI DE NOVEMBRE

El ple va començar sobre les 19:10 hores i va concloure cap a les 12:00 de la matinada.


PRIMER PUNT: - Lectura i aprovació de les actes de sessions anteriors.


En este primer punt no va haver-hi cap intervenció i es van aprovar les actes anteriors tal i com estaven.


SEGON PUNT: - Aprovació conveni d'adhesió al sistema d'adquisició centralitzada de la Diputació de València.


Abans de entrar en matèria el portaveu del BLOC, va recordar per a que constara en acta, que tal i com diguérem en el passat ple extraordinari, el ple que ara es celebrava, deuria haver-se celebrat fa justetament un mes, tal i com l’equip de govern del PP va aprovar unilateralment en el seu moment. Per tant, l’equip de govern incompleix reiteradament l’acord que varen prendre.

El conveni d'adquisició centralitzada de la Diputació de València consisteix en síntesi, en que la diputació centralitzarà les compres de material als Ajuntaments que ho desitgen per tal de aconseguir unes condicions econòmiques més avantatjoses i la reducció de la despesa pública.

Una vegada feta esta puntualització, va comentar que al BLOC ens pareix una bona mesura, sempre i quant es faça un us responsable d’este conveni. Amb la qual cosa el que volem dir es que l’equip de govern busque sempre els preus mes competitius del mercat.

I va concloure demanat a l’equip de govern el compromís de que sempre buscarà els millors preus.

El punt es va aprovar per unanimitat.


TERCER PUNT: - Ratificació decret 261/bis i conveni de col·laboració entre l'Ajuntament i la Conselleria de Medi Ambient, aigua, urbanisme i vivenda per a l'elaboració del programa Municipal de caràcter plurianual per a cobrir necessitats de vivenda de protecció pública.


El portaveu del BLOC va començar dient que la la Llei urbanística valenciana, obliga a l’aprovació d’un programa municipal destinat a cobrir les necessitats de vivendes subjectes a algun regim de protecció pública. Per tant l’Ajuntament d’Albalat ha de redactar un programa d’estes característiques. Deduïm del conveni que l’elaboració del programa tindrà un cost zero per a l’ajuntament aspecte que li dona un punt més a favor de l’acord, per tant votarem a favor. Però hi ha una cosa que ens ha cridat l’atenció desprès de vore l’expedient per al ple, i es que en un informe dels tècnics de l’Ajuntament del punt 7, diu que el progràma municipal que el Sr. Alcalde va el passat 16 de setembre, ja te un esborrany de conselleria, per tant entenem que hi havia presa per algun motiu per a que eixe programa estigues per al plenari de hui.

Com així ens va confirmar l’equip de govern, hi havia presa per a que este programa per a cobrir les necessitats de vivendes subjectes a algun regim de protecció pública era precis per a poder permutar terrenys de l’ajuntament tal i com podreu vore al punt 7.

El regidor del BLOC va continuar dient que segons diu l’esborrany de la Conselleria i citem textualment “que la demanda de vivenda subjecta a d’algun regim de protecció pública existent al municipi d’Albalat es troba actualment satisfeta”. El regidor del BLOC va dir que es nota que la Conselleria no s’ha passat per Albalat ni ha preguntat a ningú del poble, per que si ho haguera fet, s’hauria donat conte que això no es cert i que a Albalat hi ha una forta demanda de vivendes protegides, sobre tot pels més joves que tenen dificultats per a accedir a la primera vivenda. No sabem si la Conselleria es refereix a Albalat dels Sorells, al de la Ribera o al dels Tarongers.

També va recordar a l’equip de govern del PP que va guanyar les eleccions amb la promesa de que el 50% de les parceles que li pertoquen a l’Ajuntament per les noves zones que s’urbanitzen es destinarien a vivendes protegides, el BLOC vetllarà per a que el PP acompleixa amb el seu compromís amb el poble.

El punt es va aprovar per unanimitat.


QUART PUNT: - Aprovació reconeixement extrajudicials de crèdits.


Abans d’entrar a valorar este punt, el BLOC va tornar-los a recordar que estem a 20 de novembre de 2008, ja sabem que els pressupostos de 2008 no els va a presentar, i encara no sabem quan va a presentar els del 2009. Este fet ha segut i es una irresponsabilitat de l’equip de govern del PP, ja que la situació econòmica de l’Ajuntament es crítica. I per tant demanem que l’equip de govern afronte les seues obligacions i ens presente els pressupostos de 2009.

Pel que fa a este punt, el regidor del BLOC va comentar que, , el que s’ens presenta suposa que hi han una sèrie de factures, la Sra. Regidora de Hisenda diu “varias facturas”, i hi han 3 fulls per les dos cares i a lletra ben xicoteta. Be, hi han un grapat de factures que com no tenien la pertinent consignació pressupostaria o be que el pressupost per a eixes partides ja estava esgotat, no s’han pagat encara, i estem parlant del 2007. En total pugen a 411.826,40 €. Es a dir, que a part del que el PP va pressupostar al 2007 que es gastaria, hi ha que afegir-li estos 411.826,40 € que suposem que passaran al pressupost prorrogat de 2008.

Be, en el passat ple extraordinari, on es va liquidar els pressupostos de 2007, es va vore que el resultat pressupostari ajustat era de – 545.619, 50 € i el remanent de tresoreria per a despeses generals era de – 986.612, 59 €. Ara, als 986.612,59 € de remanent negatiu hi ha que sumar 411.826,40 € el que ens dona un deute de 1.398.438,99 €. A esta xifra hi ha que sumar-li les factures que encara queden per reconèixer de l’any 2007, uns 45.000 €.

Volem remarcar que els pressupostos de 2007 varen eixir amb un dictamen negatiu de la comissió informativa celebrada en el seu dia, però que al ple varen votar a favor tots els membres del grup del partit popular, per tant tots els regidors del PP son responsables dels desastrosos resultats dels pressupostos de 2007 i dels resultats de 2008 que també seran roïns.

Demanem a l’equip de govern del PP que ens diga quines mesures pensa prendre per a corregir l’estat econòmic negatiu de l’ajuntament? Ens agradaria que ens contestaren.

Demanem també que l’equip de govern asumixca la seua responsabilitat per la mala gestió i explique al ple, però sobretot al poble d’Albalat el perquè d’estos mals resultats i on han fallat per a evitar caure en el futur en els mateixos errors. El PP li deu al poble una explicació.

El Regidor del BLOC va concloure dient, esta es l’herència que el PP ens ha deixat de l’any 2007.

El punt es va aprovar amb els vots a favor del PP i en contra del BLOC. El vot en contra del BLOC s’ha d’interpretar com a vot en contra a la gestió del PP dels recursos de tots, no pel reconeixement de les factures que encara queden per pagar.


CINQUÈ PUNT: - Acord aprovació inicial ordenança reguladora d'abocaments al clavegueram d'Albalat.


Evidentment es una bona noticia el que Albalat tinga unes ordenances que regulen els basaments de residus al clavegueram.

Com es va aprovar l’any passat, s’estan fent uns estudis de control i inspecció de basaments al nostre terme i com a conseqüència dels quals, s’ha detectat un problema de contaminació de metalls pesats en la xarxa de sanejament i s’ha d’obrir una investigació detallada per a aclarir les causes, eradicar-les i sancionar, si es pertinent, a o als qui fan estos basaments.

Esta ordenança es una eina que permet a l’ajuntament actuar en conseqüència davant d’estos fets, i esperem que s’obriga la investigació pertinent i es depuren les responsabilitats.

Per cert hem de dir que l’equip de govern no ha contat amb l’oposició per a fer estes ordenances, ni tan sols ens ha convocat a una reunió per a exposar-nos-les.


SISÈ PUNT: - Acord resolució d'al·legació presentada a l'ordenança del preu per a la prestació del servei d'activitats esportives i aprovació definitiva.


En primer lloc informar de com quedaran les taxes per utilització de les instal·lacions esportives:


DESCRIPCIÓ

Tarifa residents

Tarifa no residents

Suplement llum

Hora del frontó

6€

10€

2€

Pista de futbol sala

18€

18€

10

Pista padel

6€

10€

2€

Pista de tenis

6€

10€

2€

Trinquet

20€

20€

20€

Camp de futbol

120€

120€

30€

Futbol set

60€

60€

20€

Pista polivalent

18€

18€

10€

Basa municipal festiu

1€

3€


Basa municipal laboral

1€

2€


Basa bono 30 banys

20/25€

20/25€


Curs natació

25/50€

25/50€







L’al·legació presentada diu que es faça un descompte en les taxes per a famílies nombroses.

El BLOC va dir que, l’informe d’intervenció diu que no existeix cap precepte legal que obligue a la acceptació o no de l’al·legació, sinó que serà la voluntat del ple o de l’equip de govern.

En la proposta d’acord, l’equip de govern diu que desestima l’al·legació i el BLOC va preguntar a l’equip de govern quins son els motius pels quals no l’accepten. El PP va dir que ja es feien prou descomptes per a les famílies nombroses.

El BLOC si s’accepta l’al·legació no tindria inconvenient en aprovar les ordenances, ja que ens pareix una bona mesura i no varia en gran suma els possibles ingressos per l’utilització de les instal·lacions.

El PP al final no va acceptar l’al·legació, per tant el BLOC va votar en contra d’este punt.

Este punt es va aprovar amb els vots del PP.


SETÈ PUNT: - Acord aprovació conveni per a la permuta de terrenys per a l'ampliació del Cementir.


Be, hem de dir que l’equip de govern en este cas tampoc ha fet cap reunió amb els portaveus per a tractar este tema.

En primer lloc, dir que en l’informe dels serveis tècnics municipals, s’indica que la Sra Purificación Muñoz te dret a un aprofitament de 218, 53 m2 sostre, valorat en 114.597,57 €.

També diu l’informe que segons la Conselleria de medi ambient i el conveni que va signar l’alcalde amb esta el 16 de setembre de 2008 ja s’ha elaborat l’esborrany del programa plurianual de vivendes protegides a Albalat i en el que es diu que la demanda de vivenda subjecta a algun regim de protecció publica existent al nostre municipi, es troba actualment satisfeta. No se si la conselleria es refereix a Albalat dels Sorellls, al dels Tarongers o el de la Ribera, per que si pregunta al joves de la població, es podrà donar conte de que això no es real. Però en qualsevol cas es una valoració del la Conselleria governada pel PP.

També diu l’informe que les parcel·les dels espais de l’est son susceptibles de ser proposades per a permuta, degut en part al resultat del informe anterior, quedant condicionada esta a la efectiva aprovació definitiva del programa Plurianual de vivenda protegida a Albalat. Per tant, entenem que hi haurà que esperar a l’aprovació definitiva d’este pla.

Entenem que la valoració de l’informe de la parcel·la propietat de l’ajuntament es de 98.250 € i el valor de la parcel·la sobrant del c/ en codinats es de 12 571 €. (esta parcel·la es el triangle que hi ha enfront de l’estació del metro)

La proposta inicial de l’equip de govern era la de compra de la parcel·la de la sra Purificación muñoz, però a petició d’esta, l’Ajuntament ha variat el seu criteri.

Ens pareix correcte que la Sra Purificación propose una demanda defenent els seus interessos, com faria qualsevol persona.

També ens pareix correcte i ja que es dona la coincidència el poder adecentar el solar que hi ha davant de l’estació, Com es deuria de fer i no ficar traves, amb altres casos que hi ha al nostre poble que pels mateixos motius d’obrir un carrer s’ha quedat parcel·les sobrants.

Ara be, el que no tenim clar es que la permuta del solar d’Espais de l’Est beneficie a l’Ajuntament, ja que este serà un solar efectiu en poc de temps i els metros de sostre que li pertanyen a Purificación Muñoz si els tinguera que adjudicar en la zona de dalt de la via del metro, encara tardaria uns anys en fer-se efectius.

Per tant, davant estos dubtes que es podrien haver subsanat en reunions de treball que el PP no ha realitzat, el BLOC s’abstindrà.


VUITÈ PUNT: - Dació de comptes de sol·licitud del Sr. Almenar de baixa en el Grup municipal del Pp i passe al Grup no integrats.


En este punt no va haver-hi intervencions ja que era dació de comptes, però hem de destacar que va ser a partir d’este punt quan el Sr. Almenar va poder intervenir al ple.

Si este punt haguera segut el primer podria haver intervingut des del principi, però el PP no va voler. Això demostra que les espases estan en alt i que la ferida encara no està tancada.


NOVÈ PUNT: - Control i fiscalització.


1. Moció del BLOC per a baixar les assignacions per assistència als òrgans de l’Ajuntament. El PP també va presentar una en el mateix sentit i es van debatre conjuntament.

El BLOC va dir que estava dispost a retirar la seua si el PP acceptava una modificació en la que havia presentat. La modificació consistia en la proposta del PP, en l’apartat de reunions de treball dels regidors de Govern en la qual el PP proposava 80 € d’indemnització, es reduira a 20€ per cap igual com les reunions de treball de tots els regidors de la corporació.

El PP per suposat no va voler.

El BLOC va dir-los que des de la primera legislatura que vam obtenir un regidor, el BLOC ve dient que les assignacions per assistència als plens i òrgans de l’Ajuntament haurien de ser igual per a tots els regidors, ja que no suposa mes esforç per a un regidor de l’equip de govern acudir als plens que a un regidor de l’oposició. El PP durant estes legislatures, ve discriminant econòmicament els regidors de l’oposició i al mateix temps, i a opinió del BLOC, encobrint un sou amb les assignacions per assistència, ja que per exemple un regidor de l’equip de govern cobrava 170 € per asistència a un ple, mentre que els regidors de l’oposició rebien 70€. També cal destacar que les reunions de treball de l’equip de govern han augmentat significativament en esta última legislatura en la que els regidors del PP cobren 80 € per cap.

A partir d’ara i gràcies al BLOC, que ha demanat un informe a la Sr. Secretaria per a que es pronunciara de la legalitat d’eixa discriminació, tots els regidors de l’Ajuntament tindran la mateixa assignació per asistència. Falta saber en quant augmenten les reunions de l’equip de govern.

La moció del BLOC no va ser acceptada pel PP i pel PSOE i la moció del PP va ser aprovada amb els únics vots del PP.

Ara les assignacions quedaran així:

- Càrrec corporatiu, Sra. Mª Francisca Montañes Blázquez, 1.100 € nets mensuals per 14 pagues.

- Plens ordinaris i extraordinaris. 50€ per regidor

- Comissió informativa. 50€ per regidor

- Comissió de contes. 20 €

- Junta de govern local. 20€

- Reunions de treball regidors de govern. 80 €

- Reunió de treball de tots els regidors. 20 €

- Delegacions d’alcaldia. 60 €

Com podeu vore, el PP dona més importància a les seues reunions en les que només estan 6 regidors del poble que al ple, màxim òrgan de l’Ajuntament d’Albalat.

Açò com hem dit el que intenta amagar es un sou, i punt.


2. Moció del BLOC en la que demanàvem la derogació de la normativa que concreta la manera en que s’ha d’impartir l’assignatura d’Educació per a la Ciutadania als centre educatius valencians. El PSOE també va presentar una en els mateixos termes.

Evidentment el PP no va aprovar-les i votà en contra.


3. Moció del BLOC per a la creació d’una comissió per a la modificació de les actuals Festes Majors d’Albalat amb l’objectiu de rellançar, reestructurar i potenciar-les. Esta comissió estaria formada per un membre de cada grup polític amb representació, un membre del Consell Parroquial i un membre de cada associació que participe activament en les Festes Majors.

El que el BLOC pretenia amb esta moció es que es creara esta comissió que estudiara els possibles canvis que podrien fer-se en les festes del nostre poble. Arreplegar les inquietuds dels veïns i veïnes del poble i formular una proposta. Esta proposta es posaria a referèndum no vinculatiu i posteriorment es ratificaria en Ple.

Però el PP ens va contestar que havien parlat amb totes les festes, en les penyes de bous i que els havien transmet que no volien cap canvi en les festes. (si algun fester o algú de les penyes llig este escrit li agrairíem que ens confirmara este fet)

La moció es va desestimar amb els vots en contra del PP.


4. Moció del BLOC per a que es faça efectiva la subvenció per llibres dels cursos escolar 2007-2008 y 2008-2009 abans de març de 2009.

El PP ens va dir que no hi havia consignació pressupostaria per a esta subvenció i que la generalitat ja dona 120 € per xiquet.

La moció va ser desestimada amb els vots en contra del PP.


5. Moció del BLOC per a iniciar converses amb les empreses que encara queden al casc urbà del poble per a conèixer la seua situació i si estan pensant en rehubicar-se a un polígon amb l’objectiu d’intentar que permaneixquen al nostre poble. Deixant-los constància de que l’Ajuntament desitja que mantinguen els seus negocis i empreses al nostre poble. Creació d’una comissió que concrete mesures fiscals per a atrau-re l’assentament i manteniment del teixit empresarial i comercial al nostre poble.

El PP ens va dir que les mesures que havien pres, així com l’apertura del polígon industrial ja havien cobert esta situació.

La moció va ser desestimada amb els vots en contra del PP.


6. Moció del BLOC per a que el plenari acordara que tots els regidors de l’Ajuntament pogueren tindre accés a l’expedient obert per l’Alcaldia a 10 policies locals.

En este punt, el BLOC va comentar que van demanar un informe a la Sr. Secretaria per tal de saber si tenien o no eixe dret a accés. En l’informe s’ens diu que es l’Alclade el que ho decideix i que no correspon al ple eixa decisió. El BLOC va preguntar-li al Sr. Alcalde que tan gros el que hi ha a l’expedient que els regidors de l’oposició no poden saber? També li vam recordar que segons totes les noticies aparegudes en premsa i totes les declaracions fetes, pareix ser que la premsa si que ha tingut accés a l’expedient, però el Sr. Alcalde no deixa als regidors de l’oposició que el tinguen.

El Sr. Alcalde emparant-se amb l’informe de la Sra. Secretària, va retirar la moció i no es va votar.


PRGUNTES QUE VA REALIZTAR EL BLOC AL SR. ALCALDE


1. Quan te pensat l’equip de govern del PP presentar els pressupostos per al 2009?

La resposta va ser abans del 31 de desembre de 2008


2. L’equip de govern sap alguna cosa més a part de les que ja es varen informar en la reunió celebrada per a tractar el tema sobre el PGOU de València en el que es pretén urbanitzar 83.805 m2 al costat de la Tendeta?

La resposta es que no saben més coses.


3. Ha fet alguna gestió més a part de presentar les al·legacions al PGOU de València?

La resposta es que si, però per prudència no ens conten més.


4. Han anat a parlar amb els responsables d’urbanisme de l’Ajuntament de València?

La resposta va ser que si.


5. Sobre l’expedient obert a 10 policies, com està a hores d’ara la situació de l’expedient?

La resposta va ser que ha hagut una resolució d’alcaldia per registre d’eixida, ha agut una impugnació en contra de la participació de la Sra. Secretaria i la Sra. Secretaria ha renunciat a estar present en el procés.


6. Quan pensa el Sr. Alcalde resoldre’l o pel contrari pensa arxivar-lo?

Quan la comissió faça una resolució es resoldrà.


7. Sobre la festa de l’esport, per que no s’ha tornat a fer la festa de l’esport?

El Sr. Alcalde ens va dir que si que s’ha fet, es va fer un sopar d’entrega de trofeus del campionat de festes.


8. Es te previst realitzar la festa de l’esport amb alguna periodicitat?

Segons la disponibilitat econòmica, recorda que ja estan fent algo.


9. Es possible que la periodicitat siga cada quatre anys com les eleccions?

Ací va haver rises dels assistents, i el Sr. Alcalde ens va continuar dient que ja fan alguna cosa.


Al final va haver una intervenció d’un dels assistents en el que recriminava a l’equip de govern que haguera deixat desemparats als propietaris dels camps on MERCADONA pretén instal·lar les seues oficines.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Ole, Ole y ole
El partit Popular sempre fent el Burro.

En cuant al comentari del PP, que els descontes a les families nombroses, ja es feien prou descontes, una mentira mes gran que una casa, si no es manarem lo que es una familia nombrosa a valència y quins venefisis tenen, que a Albalat dels Sorells no en tenen cap. Normativa para Rics.

Salutacions.