L’altre
dia vaig entrar en la web del PAU, en l’article sobre l’actuació de la Unió
Musical i (deixant a banda tota la polèmica que em sembla, francament, una mica
exagerada) em va cridar l’atenció un comentari de Tere Royo on deia: “respectem
i publiquem totes les opinions… Si altres partits tingueren oberta una pàgina
tan plural com la nostra, segur que les gents del nostre poble les utilitzarien
també per expressar les seues opinions, però com esta llibertat de moment
sols la ofereix PAU...”. Acte seguit vaig escriure un
comentari per deixar la meua opinió i em va eixir una nota on deia literalment:
“tu
comentario será visible tras la aprobación”. Vaig esperar “la aprobación”
mentre pensava qui seria l’examinador o examinadora, però després de cinc
minuts no passava res. A l’endemà vaig tornar a entrar a vore si s’havia
publicat el meu comentari: res de res. Estava clar que m’havien suspés i damunt
l’examinador no m’ho anava a comunicar.
La
sort que tenim els del BLOC és que podem dir la nostra perquè hem creat
mecanismes per a fer-ho: duem 16 anys fent-ho. Sembla com si el PAU haguera
descobert ara la democràcia.
El
primer que vull dir és que el BLOC en 1995, ara fa 16 anys, vam ser pioners en
crear el FANAL que va ser el primer butlletí d’informació de política municipal
del nostre poble i que els demés partits polítics han imitat (cosa de la qual s’
alegrem perquè això és fonamental en democràcia: que cadascú informe des del
seu punt de vista). Durant estos 16 anys hem tret 37 números; a una mitjana
aproximada de 2’5 per any. Fet que
mostra, ben a les clares, la nostra voluntat d’informar al poble de la tasca
municipal que realitzem i de com estan
les coses en el nostre ajuntament. Evidentment, des del nostre punt de vista.
En segon lloc, ara fa 10 anys
també vam ser pioners en crear la nostra pàgina web, podeu comprovar-ho al
Fanal 15. Amb l'evolució, perfeccionament i generalització d'internet, modificàrem
la web i creàrem el blog del BLOC amb el que donàvem veu a totes aquelles
persones que volgueren dir la seua. (També vàrem crear el blog de Notícies
Albalat, El Fanal, Facebook, Tuenti, Twiter i Youtube). Això ens va plantejar
un dilema: filtrem les opinions o no? Hi hagué debat (com sempre en el BLOC) i
després de sospesar pros i contres vam decidir per unanimitat que no posaríem
cap filtre ja que prioritzàvem que la gent poguera opinar lliurement i dir la
seua, malgrat que poguera aparèixer algun comentari fora de to o ofensiu (risc
que sempre està present).
Això
sí: quan cal, recordem que les opinions que la gent expressa anònimament no
tenen per què coincidir amb les del BLOC i que no es podem fer responsables del
que la gent comenta lliurement i des de l’anonimat. El BLOC només recolza allò
que firma. Pot inclús donar-se el cas que ú es faça passar per altre fent
d’impostor del nom ja que no hi ha cap control en això. Jo per exemple podria
dir que sóc Jose Rafael Sotomayor i que vote al BLOC i a vore que diu que no
(tot i que no resultaria molt creïble, la veritat).
Però
ja dic: nosaltres vam assumir que el que volíem era que la nostra pàgina
servira també perquè qualsevol ( i quan dic qualsevol dic qualsevol: persones
amb trellat, prudents, rigorosos, respectuosos, indignats, enfadats, cerrils,
tararots, cagandanes, etc. que tots puguen dir la seua) perquè això és el reflex
de la societat en la que vivim.
Això
té un risc, perquè darrere l’anonimat s’amaguen malintencionats, gent que només
vol que embolicar, ofendre, insultar o provocar. Però la llibertat té un
preu. I ja dic: és un risc que assumim conscientment perquè per damunt de
tot creiem en la llibertat d’expressió com a base de la democràcia.
Tot
açò em serveix per a felicitar al PAU per la seua pàgina web perquè sincerament crec que el fet de que
cada vegada hi haja més oportunitats per poder expressar-se i dir cada ú la
seua, és un pas més en la democratització del nostre poble
Però
vull dir-li a Tere Royo que això que diu de que “eixa llibertat de moment només
la ofereix el PAU”; doncs que no, que no és veritat. El BLOC fa molts anys que la ofereix, 4 concretament.
Però
també he de dir, i amb coneixement de causa, ja que jo mateix vaig patir el seu
filtre, que la pàgina web del PAU està coixa de llibertat, coixeta. I això hi ha
que dir-ho. Sobretot si la seua regidora TERE ROYO presumeix precisament
d’això. I que conste que podria entendre que un comentari ofensiu no es
publicara (per exemple quan s’utilitzen termes com fatxa, gilipolla, cabró,
fill de ... i estes coses) però pel que he pogut comprovar també es censuren
els comentaris... com ho diria? “els comentaris que no els interessen”
com el que vaig fer jo dient que no estava d’acord en que la seua pàgina web
era la primera en oferir llibertat d’expressió.
Si
discrepar és motiu de censura, perdoneu-me però la vostra pàgina web perd tota
credibilitat pel que fa a la llibertat d’expressió. Perquè la autèntica
llibertat d’expressió vol dir: “que jo
lluitaré perquè tingues llibertat de dir el que vulgues encara que no estiga d’acord
amb la teua opinió”. Eixa és la grandesa -i la paradoxa- de la llibertat.
Per
acabar, vull animar-vos a la gent del PAU que ja que heu pegat el pas de fer una
web on la gent pot comentar, que tingueu el valor d’anar més enllà i lluitar
per la llibertat d’expressió perquè si no, a mi personalment, em costa creure’m
les proclames que fa Tere Royo. Ja que jo quan era regidor vaig patir com a
representat del BLOC al nostre ajuntament la censura i la poca estima per la
llibertat d’expressió que el Sr Almenar, quan era alcalde, tenia. Esta clar que les persones poden canviar,
però “obras son amores y no buenas razones” que diu el refranyer. El que vull
dir és que si ú canvia ha de demostrar amb fets que ha canviat. I de moment el
que sé, és que el Sr. Almenar, quan tenia poder (què és quan vertaderament es
coneix a les persones) va censurar, i molt, als partits de la oposició. I ara a
la pàgina web del seu nou partit el PAU hi ha un filtre-censor que va pel
mateix camí – legítim, no dic que no- però lluny de la llibertat d’expressió
que és un dels pilars fonamentals d’una autèntica democràcia.
13 comentaris:
Hola a tots, estic d'acord amb tot el que manifesta Vicent, de fet jo tambe he patit la censura al Blog del PAU, sense dir cap insult simplemnet per expresar les meues idees agraden o no als que supervisen les comentaris. De fet ja fa molt que ni entre a eixe blog total per ha no poder dir no pio.
Per altra vanda el discurs de Baldovi excelent per fi tenim un autentic valencia defensant als valencians.
Bones festes i bon cap d'any per a tots.
Tas pasat Vicent,teu dic desde el apreci que,s tenim.Tere es de lo poc sa,que ia ahi dins.T,equivoques amic.
Una merda s'equivoca
Per a Pere. No entenc per què dius que Vicent s'ha pasat. Dir el que un pensa i a mes a mes dir la realitat, és pasar-se? Crec que Vicent en cap moment ha ofès ningú, nomes ha dit que el Bloc ja porta molt de temps informant al poble, que la web del Pau no és l'única on es pot expresar el veïnat, que si li haguérem publicat el comentari que ell va fer no haguera fet este escrit i que el Sr. Almenar censurava l'oposició quan va ser Alcalde, cosa que es pot demostrar perfectament. No veig cap mal en dir la veritat, un altra cosa és que algu no vullga sentir-la.
completament d'acord amb l'anonim del 23 decembre a les 3:47.
hi ha un dit que diu: "Las verdades ofenden"
Pues per a l'iluminat que penja tantes tonteries aquest blog no web (coses ben distintes), dirli que es dedique a fer coses per al poble que ne teniu dos conçexals a l'ajuntament i deixar de criticar altres partits que fan la seua feïna.
Per altra banda dir-vos que si esteu tan indignats amb el PAU y els seus membres, pot-ser siga perque esteu selosos no hi ha mes cap a dubte, en 5 anys que esteu maretxant per les eleccions, per un any que ix el PAU i vos deixa amb cincuanta y pico vots en darrere jejeje, aixo fa mal eh Nico and company.
Jo entenc que estigau aixi de lamentables i torneu a la carrega, pero sabeu que vos dic, que l'esteu cagant poc a poc, paregau el PP pero amb altre nom de partir.
Soy una vergonya, tots i cadascu del partir menys u o dos que es lliuren i son unes bellisimes persones, la resta soy vergonyosos.
Dediqueuse a fer lo que teniu que fer que es treballar una mica i deixeu de ser tant manteros.
manteros????
Y te que saps de la feina que es fa al bloc i que fan els membres del bloc??
Celosos del PAU????
Som com el PP????
Sera la teua opinio pero t'asegura que es molt poc realista.
COM FOT ESCOLTAR LES VERITATS QUE VICENT DIU HEEEE, MES ENCARA QUANT SABEU QUE SON VERITAT I QUE QUALSEVOL POT CONFIRMA-HO SOLS CAL ENTRAR AL BLOG DEL PAU I POSAT UN COMENTARI CRITIC AMB ALMERAR O AMB LA SEUA NEFASTA GESTIO DE OPOSICIO.
A VORE SI ES PREOCUPEU MES PEL POBLE Y NO PER L'IMATGE DEL VOSTRE LIDER O PER SI UNS APLAUDEIXEN MES A UNS O A ALTRES EN UN CONCERT O EIXIU O NO EN LES FOTOS I RESTA DE VANALITATS POPULISTES QUE PAREIX SER SIGA L'UNIC QUE VOS INTERESA I NO EL BENESTAR DELS NOSTRES VEINS I VEINES
Un poc forta la contestació del anònim 23 de desembre de 2011 15:29.
Primera, diu que un iluminat penja tonteries en este blog, que no web...
Segona, que els dos consejals es dediquen a fer coses pel poble i a deixar de criticar als demés partits...
Tercera, que si el bloc està indignat amb el pau...
Quarta, que estan aixi de lamentables...
Cinquena, que l'estan cagant...
Sisena, que el bloc pareix el pp...
Septima, que els del bloc son una vergonya tots, menys alguns...
Huitena, que son manteros...
Un poc fortes les teues paraules. No crec que l'escrit de grande siga per a tant. Però sembla que t'ha fastidiat prou.
...No seràs Almenar?...
Qui sap...
Primera, digues quantes notícies d'este blog son tonteries. Vinga va, a vore quantes tonteries dius que hi ha?
Segona, qui ha criticat als demés partits? l'escrit el signa vicent grande. I pel que he llegit felicita al pau, encara que els aclara una sèrie de coses i els fa unes recomanacions. Ara si tu, anònim, creus que és un atac. Una de dos, o eres Almenar disfresat d'anònim o feste-ho mirar.
Tercera, no se si el bloc està indignat amb el pau, pense que no, però si tu ho veus així, te torne a dir, o eres Almenar o feste-ho mirar.
Quarta, lamentables per corregir o aclarir una cosa? no serà que de tan en tant recorden que Almenar era del PP i que va iniciar tot el panquemao que hi ha ara? per tant, te torne a dir, o eres Almenar, o feste-ho mirar.
Cinquena, que l'estan cagant... be esta afirmació només la pot solventar el poble quan torne a votar. ahí es vorà qui ha fet les coses com toca i qui no.
Sisena, que el bloc pareix el pp? no se si has llegit més articles d'este blog, que no web. no se si has llegit el Fanal, no se si has vist a Baldoví pegant-li canya a Rajoy. Be, això es el que tu vols fer creure, però be. eixa afirmació no s'aguanta de cap de les maneres.
Setena, que els del bloc son una vergonya, bueno, tots menys un o dos... digues al menys qui son els dos que mereixen la pena, i que fan els demés per a ser una vergonya, les afirmacions així a la lleugera s'han d'argumentar, per que si no perden credibilitat. Per tant s'ha de dir, este senyor o senyora es una vergonya per que ha fet açò, allò i lo de més enllà, i per això ès una vergonya. Però com tu no ho argumentes, perds credibilitat.
Huitena, que son manteros? pel que jo se, tots tenen les seues feines i a part d'això dediquen un temps a treballar pel poble. Te comente lo d'antes, per a afirmar una cosa, s'ha d'argumentar, si no perds credibilitat, com en les teues afirmacions.
Novena, si este comentari l'agueres intentat publicar en altra web, o millor dit blog, tal volta no hagueres tingut l'oportunitat que has tingut en este per a publicar-lo, per tant, a tu se t'ha respectat la llibertat d'expressió, encara que has insultat i has injuriat (sense dir noms) als membres del bloc. Bueno, si que has mencionat a nico, supose que te referixes a nicolau, no?. Per tant tu, fent un mal us de la teua llibertat d'expresió i de forma anònima, has pogut dir el que penses, i t'has quedat agust.
I decena i per última, crec que eres el Sr. Almenar, per que l'escrit t'ha tocat la moral, i no t'interesa que ningú menege el passat, per que tu vares formar part del pp, i ara continuaries sent part del pp si no t'hagueren tirat. i los del pp i rajoy serian los mejores...
Però la vida pega moltes voltes...
Jo he pensat el mateix, crec que eixe tipo d'escrits els fa el Sr. Almenar. Però que no vos afecte.
He llegit altres comentaris, els dels cafes, i crec que també son d'ell. Penseu, a qui li interesa dir eixes tonteries?
No feu cas, me sume al comentari de dalt, sense arguments perd credibilitat.
Ande Ande Ande la marimorena, ande ande ande que la envidia no es buena jojojojo.
Feliz Navidad y año nuevo mártires.
Señor Grande, dedicarte una carcajada por tu publicación, ¿Quieres saber una cosa?
Se os ve el plumero y no es que perdais aceite, jujuju.
BLA BLA BLI BLI y mucha palabreja pero actualmente quien manda en toda ESPAÑA....
PP y Bloc jamás nos uniremos, lo digo por esa o ese que puso BLOC+PP=....
Y mucho menos con el PAU, pero ha decir verdad, y aun teniendole asco a Almenar y esa secta, he de admitir que vosotros si sois una secta peor que los del geova, seguro que el Grande es vuestro maestro de ceremonias jojojojo.
Si llegiu bé l'anònim de 23 de desembre de 2011 15:29 ha posat: "Soy una vergonya" no cal dir res més ell s'ho diu tot.
Contestació al comentari del 24 de desembre a les 18:31.
Bonico... Dedicat a cantar nadales que és lo únic que pors trobar per al teu nivell cultural, les lletres son de lo més fàcils d'aprendre,per que com analista polític estàs més perdut que la virginitat de la Veneno. Així que en espanya mana Rajoy?.Seràs ignorant!!!...En Espanya mana la Merkel, el Banc Central Europeu i Botin, el teu Rajoy l'han amollat a l'hemicicle de la política econòmica, per a que torege sis bous cerrils amb una tovallola roja que no fa més d'un pam. Li van a pegar carxots per totes bandes.
Ara, el que no te puc tolerar, és que des de l'anonimat acuses al senyor Grande de ser el gurú d'alguna secta que sols existeix dintre de la teva imaginació malaltissa, i tens el atreviment de comparar-nos amb Els Testimonis de Gehovà, la teva ignorància aplega a nivells importants, el senyor Grande publica amb tota llibertat allò en lo que creu, dona la seva opinió al voltant del modus operandi que tenen altres partits per a fer-se de notar, no intenta adoctrinar a ningú, no fa ninguna afirmació dogmàtica en el seu escrit, no fa veure que el qui no pensa com ell està contra ell, i no li te enveja a ningú en cap sentit, per que lo que el senyor Grande té, ningú li ho regalat, ni té que agrair favors a cap corrupte, ojalà en el seu partit, que diu vostè que mana en espanya, haguessin molts Grandes, de segur que este país aniria millor i en les mans netes, a, tampoc li ha tocat la loteria en Nadal, en aixó de segur que no es semblem al PP.
Així que Ande ande ande La Mari morena, i que passe vosté una feliç Noche Buena!!!...
Aclarir una qüestió de manera "curteta":
El mateix comentari (cortar y pegar) que publica lliurement l'anònim de les 15:29 del 23 de desembre, vaig intentar penjar-lo DUES vegades al blog del PAU. Encara estic esperant l'aprovació del censor.
Ni llibertat, ni òsties. Com si ningú haguera posat el comentari.
Olé, ole, i ole, llibertat.
Això és la llei de l'embut: lo ample per a mí, lo estret per a tú.
Totalment d'acord amb Vicent Grande i totalment en desacord amb Tere Royo, Isidro Vivó i Vicent Almenar.
Publica un comentari a l'entrada